31. 1. 2016

9 důkazů z Youtube, že na sněhu to vždycky nejde podle představ

Také vás baví sledovat na Youtube nešťastníky, co si neví rady na sněhu? Jelikož my takovouto prokrastinací trávíme v pracovní době víc než dost času, napadlo nás – co se na to podívat trochu z jiného úhlu? Takže jsme vzali několik videí z Youtube, zjistili jsme co je na nich špatně a přidali k nim možné řešení situace.

9 důkazů z Youtube, že na sněhu to vždycky nejde podle představ

Také vás baví sledovat na Youtube nešťastníky, co si neví rady na sněhu? Nebo ještě lépe ty, co si ví rady, ale něco se jim nepovede? Nebo nejlépe ty, kteří vám jsou z jakéhokoliv důvodu nesympatičtí, a vy potom máte možnost neustále dokola sledovat jejich vztek způsobený nezdarem?

Jelikož my takovouto prokrastinací trávíme v pracovní době víc než dost času, napadlo nás – co se na to podívat trochu z jiného úhlu? Takže jsme vzali několik videí z Youtube, zjistili jsme co je na nich špatně a přidali k nim možné řešení situace – třeba do budoucna :) Tak co jsme našli?

 

Nepovedený drift v pick-upu

GMC Denali, které řídí mladík v tomto videu není úplně postavené na driftování, ale má náhon „na zadek“, o pohyb se stará obří V8, takže to půjde! Nechat se musí, že řidič má rozhodně cit pro řízený smyk. První pravotočivá zatáčka  jasně ukazuje jeho nedostatek zodpovědnosti (na podobnou jízdu podél takového srázu je třeba hodně velké sebevědomí), ale průjezd byl pěkný. Možná až moc – o pár zatáček později už situaci nezvládá a končí v příkopu.

Chyba: řidič se zjevně nevěnuje řízení tak, jak by měl. Neustálé prohlížení krajiny a interieru spolu s hlasitou hudbou jsou tomu důkazem. Hlavní problém bylo ale vyrovnání smyku před mostem, kdy řidič nechal „kontra“ déle než měl.

Řešení: neustále si uvědomovat úhel natočení kol a hned jak je to možné je směrovat tam, kam chci jet. Ke smůle mladíka na videu si kola našla trakci ještě dříve, než tak stihl udělat.

 

Polo-autonomní BMW

Držitelka řidičského průkazu, která nemůže vyjet od domu je relativně známá po celém internetu. Na jednu stranu si slečna/paní poradila kreativně – po několika neúspěšných pokusech si zařadila rychlost a šla tlačit. Protáčející zadní pneumatiky nakonec zabraly a vůz se směle rozjel k sousedům.

Chyba: v žádném případě není dobré opouštět nezajištěné vozidlo, a už vůbec ne takovým způsobem jako je vidět na videu. Dalším problémem jsou pravděpodobně ale i pneumatiky – tipujeme, že BMW řady 1 na videu má obuto letní. Jednak sněhu na videu tolik není, ale také podle formátu registrační značky a přízvuku „kameramana“ tipujeme, že se incident udál v Británii. Vzhledem ke zdejšímu podnebí nemají místní ve zvyku vozy přezouvat. Jednak sníh mají pár dní v roce, a potom jejich použití není uzákoněné. A v tom je podle nás zakopaný pes.

Řešení: přezout gumy a čekat, než budou autonomní vozy běžně k dostání.

 

O dvou Range Roverech a jedné Toyotě

Pohádku Zasadil dědek řepu připomíná následující video. Někdy můžete mít tu nejlepší výbavu do sněhu, ale i tak zapadnete. Dobré je pak mít po ruce kamarády, co vás že šlamastiky vytáhnou. Kamarádům na videu ale chybí trocha citu.

Chyba: při brutálním a nešetrném vytrhnutí ze závěje neexistuje ani minimální prostor pro korekci směru a rychlosti. Každý kdo někdy tahal (nebo byl tažen) na laně ví, že tažné vozidlo se musí rozjíždět s maximální citlivostí. Pro vozy bez rámu jako má Toyota na videu to také může snadno znamenat roztržení vozidla.

Řešení: ubrat nohu z plynu, možná by stačilo použít i jen jednoho Range Rovera.

 

Valčík ze Seattlu

Také vás baví koukat na klouzačky z USA? Prudká stoupání se za velkou louží každoročně mění v tobogány pro vozy všech druhů. A se správným hudebním podkladem se z toho stává opravdu uspokojující pohled.

Chyba: s tamními zákony sice seznámeni nejsme, ale podle všeho Američané také nefandí zimním pneumatikám. Jediné další vysvětlení by bylo, že jejich sníh klouže víe než náš a tomu zkrátka odmítáme věřit.

Řešení: přezout a jezdit podle zásad jízdy na sněhu.

 

Amerika po druhé

Další důkaz, že v USA se prostě zimní pneumatiky nenosí. Vidět můžete rozhořčené srovnávání reklamy na Audi R8, kde jsou vyzdvihovány její jízdní vlastnosti ve sněhu. Lidé z levé části videa si ale neuvědomují, že ani označení „Quattro“ vám není k ničemu na letních pneumatikách. Až se divíme, že jsme se o této kauze nedoslechli v médiích, podobně jako o Dieselgate.

Chyba: viz. Bod „Valčík ze Seattlu“

Řešení: viz. Bod „Valčík ze Seattlu“

 

Amerika po třetí – když to nechce do kopce

Tento záznam nám kouzlí škodolibý úsměv na tváři. Každý má sice občas špatnou náladu, ale člověk na videu zdá se nebude příjemný ani v lepších dnech. Proto nám dokáže udělat radost, když karma zafunguje a řádně potrápí neznámého muže při odjezdu z parkovacího místa.

Chyba: řidiči mohlo vyjetí z řady trvat podle našich nejlepších odhadů 5 sekund v případě, že by se rozhodl ze sněhu vycouvat. To se z nějakého důvodu nestalo, následkem čehož je sedmi-minutové video plné nadávek, spálených pneumatik a stresu.

Řešení: uklidnit se a použít zpátečku.

 

ESP zapnuto/vypnuto

Zkoušeli jste na sněhu vypínat ESP? Pokud ano, doufáme, že to nedopadlo jako na následujícím videu. Řidič si v první části pochvaluje jak ESP řeší záměrně vyvolávané smyky a vůz je perfektně ovladatelný. Pak následuje věta „A když to vypnu…“ která zahájí sedmi-vteřinové odpočítávání do nárazu.

Chyba: řidič si tak navykl na funkci ESP, že při jeho vypnutí ho nenapadlo postupovat s „rozhazováním“ vozu trošku delikátněji.

Řešení: pokud nevíte, jak se váš vůz chová bez asistence ESP, zkuste to nejdříve někde na volném parkovišti.

 

Vrakoviště

Teď trochu vážněji. Chvílemi až děsivě působí video řetězové dopravní nehody z Michiganské dálnice. Podle zpravodajského webu msnbc.com se při nehodě srazilo přes 150 vozů, 10 lidí bylo zraněno a jeden člověk zemřel. Bohužel, opět jsou podle nás na vině pneumatiky. Podle povrchu v protisměru to rozhodně nevypadá na ledovku, ale vozy, které přijíždějí (zvláště vzhledem ke snížené viditelnosti) vysokou rychlostí nejsou schopny ani zpomalit.

Chyba: vysoká rychlost přijíždějících vozů, letní obutí

Řešení: za snížené viditelnosti zpomalit tak, aby řidič byl schopný zastavit vůz na vzdálenost, na kterou vidí. A znovu – přezouvat.

 

I profíci bourají

A na konec jednoho profíka! Kdo jiný by měl mít s ovládáním vozu na sněhu větší zkušenost, než rallye závodníci. Ale i těm se někdy nezadaří. Zde můžete vidět ztrátu kontroly v rychlosti 225km/h, přetočení vozu proti směru jízdy a následným nárazem do sloupu. Z čeho nám ale padá čelist je fakt, že posádka byla nezraněná, vůz v pořádku a závod dokončili na druhém místě! Zde už ani nemá cenu zmiňovat kde byla chyba a jak se jí dalo předejít, prostě se s námi podívejte na to, co se dá s moderními vozy zvládnout.