3. 1. 2016

5 tipů pro správné inzerování vozu

Většina řidičů jak vozy kupuje, tak i prodává. Mezi zbylé patří ti, kteří vozy přebírají po rodičích a/nebo rovnou dojíždějí do smrti. Ale ne každý řidič má obchodní nadání které je třeba, aby z prodeje vozu nevyšel špatně. Připravili jsme proto pár tipů, jak se připravit na prodej.

5 tipů pro správné inzerování vozu

Většina řidičů jak vozy kupuje, tak i prodává. Mezi zbylé patří ti, kteří vozy přebírají po rodičích a/nebo rovnou dojíždějí  do smrti. Ale ne každý řidič má obchodní nadání které je třeba, aby z prodeje vozu nevyšel špatně. Připravili jsme proto pár tipů, jak se připravit na prodej.

 

Technický stav

První věc, kterou byste měli řešit je technický stav vozu. Pokud jste si vědomi nedostatků a jste schopni je za rozumnou cenu opravit, udělejte to. Bude lepší vyřešit např. výměnu čepů a silentbloků hned, než na testovací jízdě zájemci vysvětlovat, že jde o položky za pár stovek. Jednak to nepůsobí dobře a ani vám nemusí důvěřovat.

Další z věcí týkajících se technického stavu jsou různé certifikáty. V bazarech s nimi sice rádi podvádí, ale existují možnosti jak si ověřit pravost, např. certifikátu Cebia. Hodnotu vozu dokáže zvednout i technické ověření. Dáte tím zájemci najevo, že nic neskrýváte a i když vám nebude stále věřit a stejnou kontrolu s vozem absolvuje sám, pouze se mu potvrdí, že neplánujete „levárnu“.

 

Estetika

Pokud už do ruky berete foťák a stavíte kulisy, pozastavte se ještě nad čistotou vašeho vozu. Čím více vůz používáte, tím větší je pravděpodobnost znečištění jak interieru, tak exterieru. Proto vůz pořádně umyjte – nejen, že bude na fotografiích působit o mnoho lépe, ale také lépe vyniknou např. vady laku jako koroze, škrábance, důlky atp., takže je můžete dobře zdokumentovat.

 

Fotografie

Fotografie jsou velice důležitou součástí inzerátu. Pokud k inzerátu dáte pouze dvě (zepředu a zezadu), moc důvěry určitě nevzbudíte. Proto buďte důkladní. To ovšem neznamená, že musíte pořídit čtyřicet fotek. Pro základní znázornění stačí pět fotografií exterieru (pohledy po 90° a jeden záběr motorového prostoru) a zhruba stejný počet fotografií interieru. K tomu ale musíte připočíst také zdokumentování vad – takže vady na karoserii, protržené sedačky, praskliny na čelním skle, všechno musí mít vlastní obrázek. Až když máte takto zachycený vůz můžete si být jistí, že jste vše udělali poctivě.

Ale fotografií může být i více, nebojte se zároveň být originální. Originální fotka jistě přitáhne vyšší pozornost, takže vybírejte příjemné prostředí, slunné počasí, nebo si na focení pozvěte pěknou slečnu…

 

Obsah inzerátu

Určitě jste narazili na inzeráty, které hýřily frázemi jako „top stav“, „poctivé kilometry“ atp. Často jsou napsané velkým písmem, doprovázené skupinou vykřičníků – v ideálním případě z obou stran. Takovým prázdným frázím se vyhýbejte. Jsou využívané tak často, že už je to klišé očekávané u každého nepojízdného vraku a také většině zájemců jednoduše lezou na nervy.

Text u inzerátu proto omezte na stručná fakta. Sdělte, k jakému účelu byl váš vůz využíván, užitečná může být i informace o tom jak dlouho vůz máte, jaký je průměrný roční kilometrový nájezd, hloubku dezenu pneumatik, jestli a jaké větší opravy jste v průběhu vlastnictví prováděli. Zpráva bude působit mnohem seriózněji.

Nebojte se do inzerátu uvádět i VIN. Jedná se o sedmnáctimístný kód přidělený vozu ve výrobě a jako jediné číslo na voze je užíván ve stejném formátu všemi automobilkami. Podle tohoto kódu si sám majitel může skrze dekodéry nebo placené služby zjistit základní informace o voze. Spousta lidí se stále bojí VIN zveřejnit jako by šlo o rodné číslo – rozhodně se není čeho bát, neexistuje způsob jak VIN cizího vozu zneužít a váš inzerát tak získá další „body“ důvěryhodnosti.

Nebo text u inzerátu pojměte úplně jinak než zmiňujeme. Máte svůj vůz rádi? Tak nebuďte struční a dejte svou lásku najevo. Pokud je text opravdu upřímný a zároveň informativní, může zásadně zvednout atraktivitu vašho inzerátu.

 

Zvýrazňovací prostředky

Většina inzertních portálů nabízí prostředky ke zvýraznění vašeho inzerátu. Princip tohoto kroku je evidentní – váš inzerát je zkrátka ihned vidět, tudíž přitáhne větší pozornost.

 

Věříme, že pokud využijete našich rad, můžete na váš vůz nasadit i o něco sebevědomější cenu. Tak hodně štěstí při prodeji!