Recenze vozu

BMW řada 3

BMW řada 3
Spolehivost
9
Praktičnost
5
Prostornost
5
Jízdní vlastnosti
10
Jízdní komfort
5
Provozní náklady
2
Náhradní díly
6
Výkon motoru
10
Spotřeba
3
Zavazadlový prostor
6

Popis recenze

Na úvod
Když jsem napsal asi před deseti lety svoji první recenzi na trojkové BMW, jeden ze čtenářů mi odepsal, že jsem fetišista německého zboží. Ano, tak mě tehdejší 320d oslnilo. Jenže já si od té doby nemůžu pomoct a na produkty mnichovských nedám dopustit. BMW prostě umí dělat auta zaměřená na zážitek z řízení. A tím myslím i na zážitek z klidné jízdy. Ne nadarmo říkám, že kdo se jednou zamotá do spárů kouzla téhle automobilky, má to na celý život. No a asi nemá smysl zakrývat, že já se v tom koupu od hlavy až k patě. Jestli si ale myslíte, že tu dnes uslyšíte jen samou chválu, nebude tomu tak. Což i mě samotného u kupé 335i s tím skvělým šestiválcem pod kapotou překvapilo.

Technika
Ale popořadě. Kupé 335i přichází s tím fantastickým šestiválcem, který jsme obdivovali už při jeho uvedení na trh před čtyřmi lety a za celou tu dobu si našel cestu i pod kapoty dalších modelů automobilky. Nabízí tedy tři litry objemu, šest válců poskládaných do řady za sebe a dvě turbodmychadla k tomu. BMW ví dobře, že zákazníci nechtějí motor, který nebude mít okamžitou odezvu na sešlápnutí plynu. Takže tenhle motor reaguje skoro tak dobře, jako atmosferický. Jednoduše nemá smysl říct cokoliv jiného, než že tenhle motor je ve všech disciplínách naprosto fantastický. Má krásný zvuk už při nastartování a stejně tak i v celém spektru otáček, které nabízí. Vytáčí se s lehkostí až k omezovači u 7500 otáček, po celou dobu směrem vzhůru nabírá jeho zátah na intenzitě a stejně tak i na zvuku. Je jadrný od volnoběhu a nahoře ostrý jako pila. A nic ze zvukového projevu mu neubralo ani přeplňování. Zvuk řadových šestiválců je prostě droga. Když s ním přitom budete jezdit normálním tempem, ukáže vám, že dokáže být i vlídný k vaší peněžence. Na dálnici s ním můžete jezdit klidně za 9 litrů na 100 km.

Silné stránky vozu

raketa

Slabé stránky vozu

na každodenní pražskou dopravu příliš velká spotřeba