Recenze vozu

BMW řada 3

BMW řada 3
Spolehivost
8
Praktičnost
8
Prostornost
6
Jízdní vlastnosti
9
Jízdní komfort
7
Provozní náklady
7
Náhradní díly
8
Výkon motoru
10
Spotřeba
6
Zavazadlový prostor
8

Popis recenze

BMW třetí řady je známé svými vynikajícími vlastnostmi. BMW jsou totiž auta pro nadšence a právě zde je to výborně vidět. Už se základním podvozkem řada 3 nabídne nadprůměrné ovládání, i to ale můžete vylepšit hledáním mezi vozidly s M-packetem. Varujeme ale před kutily, který si svůj vůz oblepí znáčky M-divize a říká tomu M-packet. Samolepky jízdní vlastnosti nezlepší, ale tvrdší podvozek už ano a to citelně.
Komu ani to nestačí, může jít ještě výš a hledat mezi modely M3, ale to už se základním modelem nemá moc společného. Výborné jsou i motory, především výběr z nich. Paleta je opravdu široká, zvláště co se benzinových motorů týká. A jelikož většina zájemců bude hledat v ročnících 2000-2010, pustíme se nejdříve do E46 (1998-2005).
I přes vyšší věk zde nemusíte čekat zásadní problémy. Kvalitní zpracování vozu ho předurčuje ke zdolávání statisíců a i proto jen těžko budete shánět vozy pod 200 000. To ale není ani takový problém. Většina motorů nemá ani po této hranici chuť přestat pracovat. Klasické jsou jen problémy které se v těchto nájezdech objevují běžně, a to nějaké ty závady na turbodmychadlech a dvouhmotových setrvačnících.
Nejlepší volbou jsou potom třílitry. Už je jedno jestli chcete zážehový nebo vznětový motor, objem tři litry je nejlepší možností. A co se týká dieselů, i jedinou. Sice v nabídce byl i dvoulitr, ale ten nedoporučujeme – u těchto motorů se často objevují závady spojené s „převýkonováním“, nejčastěji praskání těsnění pod hlavou, starší motory před modernizací v roce 2001 měly problémy i s vysokotlakými čerpadly.
Pokud vám vadí vysoká spotřeba a diesel nechcete (i přesto že 330d je výborný a úsporný motor), vybírat můžete ze spousty dalších. My bychom vůbec nepřemýšleli nad čtyřválci (objemy 1,9 a 2,0), když máme na výběr tolik šestiválců. A že jich je v objemech 2,0 až 3,0 víc než dost. Tip by mohl přímo doprostřed nabídky, objem 2,5l (s výkony 141 a 142kW) nabídne už hodně příjemnou svezenou a spotřebu podobnou menším a slabším šestiválcům a to okolo 10l/100km.
Novější generace E90 (2005-2011) se samozřejmě držela stejné filozofie, takže zde není tolik co dodat. Stále se klade důraz na jízdní vlastnosti, výběr motorů a výkony. Jedná se o mladší vůz, takže je vše v modernějším a hezčím balení (i když předchozí generace stále vypadá dobře). Jediné co by se mladšímu vydání mohlo vytknout je zpracování interieru. To proti konkurenci i minulé generaci ztrácí na použitých materiálech a jejich povrchová úprava.
Přibyl zde také systém Start/Stop, který je sice možné vypnout, ale je nutné tak učinit při každém nastartování. Tato „vymoženost“ tedy rozhodně není vhodná pro provoz turbomotorů. Výběr benzinových šestiválců se trochu uskromnil, všechny motory mezi objemem 2,0 a 3,0l nyní pokrývá jeden (2,5) s různými výkony.

Silné stránky vozu

Výběr motorů (hlavně šestiválců), spolehlivost a výkony, jízdní vlastnosti, široký výběr ojetin, možnost úplného vypnutí ESP pro sportovně orientované řidiče, kvalitní zpracování, příslušnost k premiové značce

Slabé stránky vozu

Vyšší cena, pohon zadních kol může nezkušenějším řidičům působit problémy, prostor pro posádku, materiály generace E90 pokulhávají za konkurenci, vzhledem ke konstrukci z hliníku má citlivější nápravy, navíc zde není možnost měnit čepy samostatně, tudíž vyšší náklady