Recenze vozu

Škoda Octavia

Škoda Octavia
Spolehivost
10
Praktičnost
10
Prostornost
8
Jízdní vlastnosti
9
Jízdní komfort
8
Provozní náklady
9
Náhradní díly
10
Výkon motoru
8
Spotřeba
9
Zavazadlový prostor
10

Popis recenze

Vůz je jednoduchý a cílí hlavně na české rodiny, ale svou spolehlivostí a kvalitou zpracování si získal i spoustu fleetových zákazníků. Téměř každý umí Octavii servisovat, takže na případný problém najdete vždy řešení. Podobné je to i s náhradními díly, které jsou vždy k dostání a za dobrou cenu.
Co doporučit?
Pro nenáročného řidiče s nižším ročním nájezdem je vhodná drhá generace s benzínovým 1,6 Mpi 75 kW. Motor je spolehlivý a s lehkou nohou i úsporný. Pokud jsou Vaše nájezdy vyšší, lze doporučit 1,9 TDi 77kW. Sice už není tak spolehlivý a úsporný jako jeho předchůdce, ale i tak je to lepší průměr.
Pokud se chcete pořádně svézt a zároveň šetřit, zauvažujte nad 2,0 TDi CR 125kW (od roku 2008). Se systémem vstřikování common rail lze motor jen doporučit. A když Vám na spotřebě až tolik nezáleží, je pravou volbou 1,8 TFSI 118kW – živý motor s příjemným zvukem, a ve chvilkách klidu i příjemnu spotřebou.

Silné stránky vozu

Kvalitní zpracování i materiály. Nabídne spolehlivé motory – 1,9 TDi 81kW z první generace je téměř nesmrtelný motor s dostačujícím výkonem a nízkou spotřebou, nebo 1,6 MPi 74kW (75kW po modernizaci Euro 4) pro nenáročné řidiče. Pro ty co hledají sportovnější svezení lze doporučit 1,8 TFSI 118kW, který navázal na předchozí tradici přeplňovaných motorů o objemu 1,8l.

Slabé stránky vozu

Vyšší riziko krádeže, nepohodlné zadní sedačky, horší odmlžení čelního skla a hluk ve vyšších rychlostech. Co se týká motorů, lepší je vyhnout se 1,4 MPi 44kW (I . generace) s nedostačujícím výkonem, ale také dieselovým 2,0 TDi se 103 a 125 kW – jedná se o motory s velkým rizikem poškození hlavy válců a podobným vážným závadám. Lepší je se vyhýbat i 1,9 TDi 81kW. Motor je to sice velmi spolehlivý, není problém narazit na kusy které přežily 500 000 km, ale tím více láká ke stáčení kilometrů.