Recenze vozu

Toyota RAV4

Toyota RAV4
Spolehivost
8
Praktičnost
7
Prostornost
7
Jízdní vlastnosti
8
Jízdní komfort
7
Provozní náklady
7
Náhradní díly
6
Výkon motoru
7
Spotřeba
7
Zavazadlový prostor
6

Popis recenze

Toyota se s modelem RAV4 zařadila do úzké skupiny značek, které nastartovaly dodnes populární segment SUV. A tím opravdu je, takže i přes relativně drsný vzhled především první generace ji nezaměňujte s offroadem. Ale i jako SUV se nemusí stydět za své výkony v terénu.

Minus může být menší světlá výška, z které plynou vyšší rizika poškození nízko umístěného výfuku. Lepší vlastnosti v terénu jsou ale lehce vykoupeny jízdou na asfaltu. Zde „ravka“ ve vyšších rychlostech začíná plavat a korigování samovolných pohybují komplikuje možná až moc citlivé řízení. A pokud už budete vyšších rychlostech, mohou vás překvapit i brzdy. Při vyšším zatížení začínají rychle vadnout.

Z pohledu motorů je to jednoduchá rovnice – čím starší vůz, tím jednodušší máte volbu motoru. První generace nabízela pouze jeden benzínový dvoulitr, druhá už přidala turbodiesel 2,0 D-4D a benzinová paleta se rozšířila o osmnástistovku. Stejně je ale nejlepší volbou benzínový dvoulitr. Spolehlivost benzinových motorů od Toyoty je pověstná, ale 1,8 VVTi se potýká s vyšší spotřebou oleje a navíc ji seženete pouze s pohonem předních kol. Pokud vám ale benzín nevoní, s dieselovým dvoulitrem rozhodně chybu neuděláte.

U třetí generace ale na diesel pozor, motor 2,2l (D-4D a DCAT) vás může dostat do problému. Občas zde dochází k vytlačení dosedacích ploch mezi blokem motoru a hlavou válců. Tato závada se projevuje tlakováním do vody a bohužel je v tomto stavu rozsah poškození takový, že vůz zachrání pouze výměna polomotoru. Sázkou na jistotu je tedy benzinový dvoulitr.

Silné stránky vozu

Jízdní vlastnosti v terénu a na silnici, silné a spolehlivé benzinové motory

Slabé stránky vozu

Cena ojetin, při vyšším zatížení vadnoucí brzdy, riziko drahých závad dieselů třetí generace