Recenze vozu

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
Spolehivost
9
Praktičnost
9
Prostornost
8
Jízdní vlastnosti
9
Jízdní komfort
9
Provozní náklady
8
Náhradní díly
10
Výkon motoru
10
Spotřeba
9
Zavazadlový prostor
9

Popis recenze

Pokud chcete spolehlivého ojetého Golfa, v závislosti na Vaše rozpočtu můžete vybírat z více než bohaté nabídky vozů. Chcete-li vůz do 100 000kč, je to hranice na které se prolíná čtvrtá generace s pátou, přičemž i čtvrtá generace (1997-2003) je dnes stále aktuální. Obecně lze říct, že je Golf velice kvalitní auto, a to každá jeho generace. Takže jestli Vás rozpočet tlačí pod stotisícovou hranici, nemusíte se Golfa bát. Na jeho podvozku je postavena i Octavia první generace, ale ve srovnání s ní ve většině disciplín Golf vede – snad kromě využitelnosti zavazadelníku ve verzích kombi.

V případě, že hledání v nerozšířenějších karoseriích typu hatchback, jste nenáročný řidič a roční nájezd je kolem 10 000km, nejlepší volbou bude benzínová 1,4 55kW, popř. 1,6 od 74 do 77kW. Oba jsou to spolehlivé motory, s nepříliš výraznou dynamikou, ale přijatelnou spotřebou.

Pro náročnější lze doporučit obě verze přeplňované 1,8 (110 a 132kW - GTi), zároveň ale označit za nevhodnou jejich atmosférickou verzi. Motor je to slabý s praktickou spotřebou blížící se deseti litrům.
Pátá generace představila úplně nové benzinové motory s označením FSI, později také TSI. Z motorů FSI se vyhněte 1,6 85kW. Měl být dynamičtější a úspornější verzí starší 1,6 což se ale nepotvrdilo. Z nabídky vypadla přeplňovaná 1,8 která byla nahrazena 1,4 TSI 125kW (verze GT). Ta nabídne nižší spotřebu, přijatelnou dynamiku, ale také choulostivé, řetězem hnané rozvody. Zájemce o diesel by se měl držet pouze 1,9 TDi-PD 77kW. Motory 2,0 TDi-PD mají několik závažných vad, takže je lepší se jim úplně vyhnout, nebo si počkat na verze 2,0 TDi-CR.

Po pouhý šesti letech produkce páté generace v roce 2009 nastoupila generace šestá (jejíž výroba trvala ještě kratší 4 roky). Většina problémů s novými motory byla vyřešena, do nabídky se vrátila i osvědčená přeplňovaná 1,8 (zde 118kW) která je naším tipem. Bát už nemusíte ani dieselových dvoulitrů, které jsou opatřeny systémem vstřikování common-rail, který je kultivovanější a navíc s sebou nenese závady známé z PD verzí.

Silné stránky vozu

Kvalita zpracování a použitých materiálů, jízdní vlastnosti, úsporné a pružné diesely, výběr motorů, dostupnost dílů, menší pokles hodnoty u ojetin.

Slabé stránky vozu

Místo na zadních sedadlech, vůz se často krade, poruchové motory 2,0 TDi, atmosferický benzinový 1,8 20V 92kW je slabý a má vysokou spotřebu, a 1,9 TDi 81kW i přesto, že je neuvěřitelně spolehlivý a disponuje dostatečnou silou při zachování nízké spotřeby raději nevybírejte – vozy s těmito motory mají často stočené kilometry.